С победата на Тръмп дигиталните играчи демонстрираха, че могат да печелят избори

Във филма „Тя” героят на Хоакин Финикс се влюбва в операционната система на своя компютър, която се оказва, че го познава и разбира много по-добре от всеки от неговите приятели, познати и близки. Сценарият на режисьора Спайк Джоунз („Да бъдеш Джон Малкович”) бе футуристично предупреждение за опасностите от наивността на хората да разчитат и да се доверяват на техниката. Но както се развиват събитията напоследък, това бъдеще май вече е настъпило. Изследвания на лабораториите по психометрия към университетите в Станфорд и Кеймбридж разкриват, че Facebook знае за всеки от нас повече, отколкото ние самите, отколкото предполагат нашите родители, съпрузи, дори службите… Ако Facebook беше една истинска държава, то нейното правителството щеше да бъде най-информираната власт в света за личния живот, личните предпочитания, вкусове и политически възгледи на своите поданици. При това дори за неща, които никой от нас в реалния живот не би си и помислил да доверява на най-близките хора около себе си. Хората обичат Facebook, но неговите алгоритми следят всичко за нашия живот. Ние си мислим, че Facebook е социална мрежа, за да общуваме с приятели и семейството. Но се оказва, че докато използваме платформата за информиране, споделяне, съчувствие, харесване и прочее, Facebook бавно и тихомълком се е превърнал в политически играч, който печели избори, кампании, избиратели. Вече всички знаем това. Но преди година малко хора си даваха сметка за истинските мащаби на влиянието на социалната мрежа върху настроенията и пристрастията на избирателите. Кампанията на Тръмп изцяло се възползва от това. Според списание The Verge Тръмп е събрал по време на предизборната кампания 28 милиона последователи и тъкмо на тях дължи победата си на изборите.