Част от Годишната програма на Националната туристическа реклама включва любопитна обществена поръчка за опознавателни екскурзии известни като Press & FAM Trips, става ясно от сайта на Министерството на туризма. За подготовката и провеждането на туровете са заделени 1,2 милиона лева с ДДС – средства от бюджета на министерството, което означава, че те идват от данъкоплатците в България. Това поставя не малко въпросителни на масата.
За да получат финансиране, кандидатите трябва да организират групи от журналисти, снимачни екипи, влогъри и други подобни участници, да ги водят по интересни маршрути и да им подсигурят транспорт, хотел, храна, екскурзовод, информационни материали и др. След това участниците трябва да споделят техните впечатления и преживявания с последователите си.
Новината изглежда повече като „хайде да похарчим едни пари“, прикрито с използване на високопарни термини, като ескпедиенти (означаващо участници в експедиция) внася по-скоро комични нотки, тъй като у нас думата е позната като препарат срещу листни въшки.
Министерството за туризма редовно организира подобни рекламни турове за национални и чуждестранни медии, инфлуенсъри и други. Досега обаче резултатите и ползите от харченето на обществените пари за тези цели не са били докладвани и отчетени от министрите.
Сред „богоизбраните“ за тези безплатни екскурзии изглежда се класира и Йонислав Йотов – Тото, който заради нелепия си смях по време на разказа за домашно насилие на Тити Папазов бе изхвърлен от множество участия.
Източник: narod.bg