Новини от Бълария

Как да си търсим правата при проблеми с полетите, багажа и онлайн покупките

Ако чакаме повече от 2 часа, авиокомпанията трябва да ни предостави така наречените грижи – храна и напитки. При по-дълго чакане авиокомпанията трябва да осигури и хотел, и транспорт. Това каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в предаването „Тази събота“ по бТВ.

При закъснение от два часа понякога се раздават ваучери, кроасани. Ако не бъде предоставена такава грижа, е добре да потърсим сами. В случай че закупим нещо сами, трябва да запазим касовата бележка, защото по-късно можем да претендираме.

Ако полетът е закъснял с повече от 3 часа и причините са в авиокомпанията, можем да получим компенсацията. Тя зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети – до 1500 км, тя е до 250 евро на човек.

Когато полетът бъде отменен, авиокомпанията е длъжна да възстанови цената на закупения билет. „Трябва все пак да си ги поискаме, авиокомпаниите имат хиляди клиенти от цял свят и понякога може да има някакво техническо недоразумение“, обясни Соня Спасова.

Парите трябва да бъдат възстановени до 7 дни, ако това не се случи, пътуващите могат да се обърнат към Европейския потребителски център. Ако ще подаваме жалби за компенсации, трябва да пазим бордните си карти, допълни Спасова.

Оплакванията за загубен или забавен багаж напоследък закъсняват. В такъв случай пътуващите имат право на закупуване на стоки от първа необходимост, средствата за които ще бъдат възстановени от авиокомпанията при представяне на касови бележки. Още на самото летище трябва да се поиска протокол за загубен багаж, подчерта Спасова.

Тя препоръча по-ценни вещи, като бижута, телефони, лаптопи, фотоапарати да бъдат взети в ръчния багаж на пътника.

бТВ, „Тази неделя“

Оставете коментар

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече