От просветното ведомство не са знаели за сделката, а от образователната платформа посочиха, че няма регулаторно изискване да информират министерството
Министерството на образованието и науката (МОН) не е било информирано по никакъв начин за продажбата на „Школо“ (Shkolo) на чужда компания. След публикуване на информация в медиите институцията сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая, съобщиха от ведомството.
МОН към момента няма договорни отношения с „Школо“, но много от българските училища са техен клиент. С цел защита на тези образователни институции министерството ще предприеме всички действия за разясняване на случая.
Вече е изпратено и писмо до компанията с искане незабавно да предостави цялата налична информация, а заедно с това са сезирани и компетентните органи.
„Случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата електронен дневник към държавната система – НЕИСПУО. Към момента над 830 образователни институции работят с нея“, посочиха от МОН.
Пред БНР Любомир Ваньов, управител на „Школо“, обясни, че образователната платформа „Школо“ не е информирала МОН за придобиването ѝ от британския доставчик на образователен софтуер, тъй като няма такова регулаторно изискване.
По повод изпратеното от МОН до „Школо“ писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов коментира:
„За около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати. Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация“.
Любомир Ваньов е категоричен, че „Школо“ продължава „да предоставя същата качествена услуга“ и че „няма да се изнасят данни във Великобритания или каквото друго може да се говори“.
Съоснователят на „Школо“ Мирослав Джоканов също успокои по-рано, че продажбата на платформата на британската компания не застрашава личните данни на ученици и учители и настоя, че „никой в Англия не се вълнува от тройките на Иванчо“.
Вчера стана ясно, че „Школо“ се придобива от доставчика на образователен софтуер и услуги във Великобритания „Джунипър Едюкейшън“ (Juniper Education). Това породи опасения, че са застрашени чувствителни лични данни на ученици, учители и родители.
„Ако електронният дневник, който създаде „Школо“, напусне изцяло българския пазар, най-добрата алтернатива, която да го замести, ще са познатите до болка хартиени дневници“, смята председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета Диян Стаматов.
Източник: dir.bg