Идеята за вглеждането – първо към себе си, а после и към другите, стои в основата на инсталацията на Yettel „Огледай се“, посветена на толерантността и приемането. Чрез посланията, които отправя, проектът обединява изкуството и важни човешки ценности.
Всеки човек е неповторим. Приеми другия. Бъди любопитен – това са част от изписаните върху огледалните повърхности призиви към минувачите и посетителите на инсталацията. Неин автор е Филипина Стаменкова – артист, чийто разпознаваем стил често включва многобройни огледални пластини и повърхности.
Тя използва метафората на огледалото като напомняне, че „ние сме само една малка част от света около нас. Но бързайки, често не объщаме достатъчно внимание на хората наоколо, а понякога много малък жест или дума са нужни на някого, за да се усмихне“.
Разположена на кръстопът, инсталацията дава възможност всеки посетител сам да избира какво иска да види в отражението – дали единствено собствения си образ, или да наблюдава преминаващите около него хора. Същевременно огледалните повърхности отразяват и заобикалящата среда, превръщайки се в естествена част от градското пространство. Погледнати под определен ъгъл, те сякаш изчезват. А отраженията върху тях се променят постоянно, с което създават различно преживяване за всеки зрител.
Инсталацията отбелязва и десетата годишнина от старта на „Рамо до рамо“ – програмата на Yettel за хора с увреждания. Тя подпомага професионалното развитие и социалната интеграция на хората с различни възможности. Участниците в нея работят по проекти в избраната от тях област, като по този начин придобиват ценни знания и стават по-подготвени и конкурентни на трудовия пазар. През цялото време имат до себе си и личен ментор – обучен служител на Yettel, който им помага да разгърнат потенциала си.
В Yettel вярват, че многообразието и приобщаването трябва да намират своето място и извън корпоративния свят. Стремежът на телекома е да насърчава приемственост и по-отворена среда и отвъд пределите на организацията. Пример за това са обученията за неосъзнатите предразсъдъци, свързани с комуникацията не само между колеги, но и с клиенти, доставчици и партньори. Това е само една от стъпките, които компанията предприема, за да насърчава приобщаването по цялата верига на стойността. Освен, че ангажира ключовите си партньори и бизнес клиенти по темата, телекомът работи и върху достъпността на каналите за комуникация и физическите си локации.
„Огледай се“ не е просто огледална инсталация. Тя е покана за размисъл и самоосъзнаване, която припомня, че вместо да ни делят, различията трябва ни показват колко ценен е всеки един човек. Можете да я посетите в градинката „Св. Климент Охридски“ до 15 януари.