Филиалът на веригата в “Ринг Мол” плаче за ХЕИ, сигнализираха погнусени клиенти
Хлебарки, мазни следи от пръсти по витрините, мухъл из кюшетата, престояли, развалени пасти и няколко тлъсти мухи за разкош. Описанието пасва повече на обществен клозет в час пик, но се отнася за неоправдано скъпото (за изтънелия джоб на нашенеца) кафене Starbucks в столичния “Ринг Мол” на Околовръстното. Заведението е притегателен център за разнородна публика от висок клас – от IT-специалисти, използващи го за хоум офис, през дежурните кокони на дневен шопинг, до надвили на масрафа си майки с малки бебчета. Без да броим дечурлигата в гимназиална възраст и случайно отбилите се посетители на търговския център. Минимумът, който всеки от тях оставя на касата е 10 лв., тъй като надценките са зверски, а напитките се конкурират с лобитата на най-баровските хотели.
Вместо световен стандарт за качество, гостите на Starbucks в “Ринг Мол” получават стомашно разстройство, афти в устната кухина и най-новите варианти на върлуващите вируси, тъй като масите са наблъскани една в друга и седящите свободно обменят слюнки и бацили. Така образно описаха ситуацията десетки читатели, изпращащи гневни писма на редакционната ни поща от месеци.
Млада дама с инициали Б. С. например твърди, че в последните седмици сметаната на тиквеното й лате имала доста странен вкус на гранясало и вкиснато едновременно. На опитите й да се оплаче, келеш с претенциозната титла “бариста” (и с чернилка под ноктите) й се сопнал, че сигурно е бременна щом усеща странни миризми и вкусове. И я пратил на гинеколог, отказвайки да й върне парите. Друга нейна посестрима по съдба алармира, че под чийзкейка й в чинията се мъдрела полужива хлебарка, която явно бая дълго е преседяла във витрината, “хапвайки” от тортите, които сервират за 6,80 лв. парчето. Господин с инициали А. Г. пък пише, че от шоколадова бисквита, подадена му между другото с голи ръце, получил авти на небцето, най-вероятно защото заради изтеклия им срок на годност са станали на кора вместо да се топят в устата. За капак млеката и сметаните, които барманите слагат в напитките, седяли отворени на тезгяха, вместо да ги вадят всеки път от хладилник, както е по нормативните изисквания. Обяснението било, че при такъв наплив било неоправдано на всеки пет секунди кафеджията да се навежда и да ги вади от хладилния рафт.
За да не останат читателите с впечатление, че публикуваме анонимни доноси, изпратихме наш репортер под прикритие в Starbucks в ранния следобед на делничен ден. Умишлено избрахме часова зона, когато опашките не са толкова големи и персоналът се очаква да е по-дружелюбен.
Първото, на което се натъкна колежката още с влизането, беше забраната да снима на територията на обекта. Обяснението, че фотографира ценоразписа и асортимента за да го прати на приятелка, която ще дойде след минути и иска да си поръча в аванс, не умилостиви младежа със странна сексуалност и лекьосана престилка зад щанда. Усещането за лепкава мръсотия обаче беше толкова осезаемо, че разбираме защо младежите в зелена униформа налагат забрани.
Нашият “специален агент” все пак си избра чийзкейк, плодов сок в бутилка и тиквено лате с бита сметана, което в момента е хита в менюто на Starbucks. За щастие хлебарка не видяхме, но за сметка на това на места бисквитеният блат зеленееше, което навежда на съмнения за мухъл. Вместо аромат на тиква, напитката дъхаше на смесица от гума и пластилин, а вкусът леко нагарчаше. Сметаната бе излята от меко казано съмнителен шприц, доволно заклеясал от мръсотия и с пръски от кафе. Онова, което ни шокира най-силно бе, че девойката, която обслужи колежката, демонстративно си свали задължителните ръкавици докато поставяше капаче върху пвц-чашата. Отново с голи ръце ни подаде сламка, която плесна направо върху тезгяха. Той от своя страна плачеше за дезинфекция, но това са подробности. На въпрос защо пипа без ръкавици, отговорът беше… че ръцете на служителката се били изпотили и имала нужда да ги проветри. Своеобразен комплимент към поръчката бяха следите от червило върху вилицата за многократна употреба, която поднесоха към тортата.
В светлината на множеството сигнали и собственият ни, горчив опит да инспектираме Starbucks инкогнито, бихме искали да призовем Българската агенция по безопасност на храните, където се вля бившето ХЕИ, да посети обекта на веригата в “Ринг Мол” и незабавно да извърши проверка на хигиената, качеството и срока на годност на храните и напитките там. А защо не и да затвори претенциозната кафетерия за един здравословен, освежителен ремонт и почиствани. В името на хилядите клиенти, които оставят парите си там.
Източник: crimesbg.com