САЩ са разтърсени от скандал, в центъра на който е известният милиардер Джордж Сорос. Според изнесена от някои медии информация идеологът на т. нар. „Отворено общество“ „от много години е плащал на влиятелни медийни фигури, включително журналисти, репортери, телевизионни водещи и шефове на CNN, NBC, CBS, Bloomberg, NPR и Washington Post. Става дума за около 131 милиона долара за няколко години“ – съобщава foxnews.com.
Според изданието „либералният милиардер Джордж Сорос“ е свързан с някои от най-влиятелните медийни фигури в Съединените щати и в чужбина чрез пари, които предоставя на групи, свързани с тях. Данните са от проучване, проведено от „MRC Business“. „Над 32 милиарда долара, които левият милиардер Джордж Сорос наля в своите организации, за да разпространи своята радикална програма за „отворено общество“ относно абортите, марксистката икономика, антиамериканизма, лишаването от средства на полицията, екологичния екстремизъм и ЛГБТ фанатизма по целия свят, изплатиха своите дивиденти“ – пишат анализаторите на „MRC Business“ Джоузеф Васкес и Даниел Шнайдер, цитирани от „Фокс нюз“.
„Всъщност неговото финансиране му помогна да установи връзки с някои от най-известните медийни личности в Съединените щати и в чужбина, които помагат да индоктринират милиони с неговите възгледи всеки ден. „MRC Business“ откри най-малко 54 видни медийни фигури… които са свързани със Сорос чрез връзките си с организации, които той финансира“ – заявяват още анализаторите. Те назовават и конкретни личности, сред които са например водещият на „NBC Nightly News“ Лестър Холт и изпълнителният редактор на „The Washington Post“ Сали Бъзби.
Компанията „MRC Business“ е част от консервативния Център за медийни изследвания. Актуалният й доклад изследваща степента на влиянието на Сорос върху международните медии и е изготвен в три части. То разкри, че между 2016 г. и 2020 г. Сорос е отделил най-малко 131 милиона долара , за да повлияе на 253 медийни групи. „Тази мрежа от медийни връзки позволява на Сорос да има значително влияние върху историите, които медиите отразяват, как отразяват тези истории и какви истории не отразяват“, пишат още Васкес и Шнайдер. Проучването разкрива най-малко 54 медийни фигури, финансирани от Сорос, сред които са и съоснователят на „Bloomberg News“ Матю Уинклер и Кристиан Аманпур от CNN. В списъка са включени още репортери, водещи, колумнисти, редактори, водещи на новини и журналисти, „свързани с организации като ABC, CBS, NPR, Bloomberg News, Reuters, The New York Times и множество допълнителни издания“, пишат Васкес и Шнайдер.
Особено любопитна е информацията, че много от медийните фигури са свързани със Сорос чрез Комитета за защита на журналистите (CPJ), който е получил 2,7 милиона от подкрепяни от Сорос групи. Разследването цитира и няколко конкретни примера, в които членове на борда на CPJ, пламенно защитават Сорос в своите новини – както завоалирано, така и агресивно.
Изследователите подчертават още, че не всички медийни лидери, свързани с парите на Сорос, са пред камерата. Председателят на NBCUniversal News Group Сезар Конде, който управлява NBC News, MSNBC и CNBC, също е свързан с парите на Сорос чрез института „Аспен“, който награди шефа на NBC със своята стипендия „Henry Crown“. Според проучването различни компании, свързани със Сорос, са дали повече от 1,1 милиона долара на института „Аспен“ между 2016 г. и 2020 г.
Представители на журналистическата организация „The Marshall Project“, фокусирана върху въпроси, свързани с наказателното правосъдие в Съединените щати, както и НПО-то „ProPublica“ (първият онлайн източник на новини, спечелил награда „Пулицър“), „също са обвързани с дълбоките джобове на Сорос„, пишат още от „Фокс нюз“ и уточняват, че от 2016 до 2020 г. двете организации заедно са получили повече от 1,2 милиона долара от „крайнолевия милиардер„. На вниманието му се е радвало също и Националното радио на САЩ, както и редица НПО.