Нова тапа в София: Ремонт на бул. "Стамболийски" затваря ключово кръстовище за 2 месеца (снимки)

Отварят бул. Опълченска до дни, очаква се само съгласуване с КАТ

https://a-specto.bg/bulgaria/nova-tapa-v-sofiya-remont-na-bul-stamboliyski-zatvarya-klyuchovo-krastovishte-za-2-meseca-snimki A-specto.bg

 

Реконструкцията на бул. "Александър Стамболийски" в район "Красна поляна" върви по план, съобщи столичният кмет Васил Терзиев след като лично инспектира строителния обект.

Предстои една от най-трудните части от обекта, която е свързана с пътния възел при бул. "Вардар" и подземната инфраструктура, посочи той.

Това е доста голям линеен обект, има подмяна на релсовото трасе, изграждане на нова инфраструктура, тежки възли, които трябва да се преработват с огромна ВиК инфраструктура, каза Васил Терзиев, цитиран от БТА.

Реконструкцията на бул. "Александър Стамболийски" започна на 8 април тази година. Цялата стойност на ремонта е 37 милиона лева без ДДС. Срокът на изпълнение е шест месеца, каза тогава временно изпълняващият длъжността заместник-кмет на СО в направление "Обществено строителство" Никола Лютов и добави, че той пряко ще отговаря за изпълнението, качеството и спазването на срока на проекта.

"Приключваме изпълнението на втория етап до дни. Движим се в сроковете по договора така както бяха обявени при отваряне на обекта", поясни Никола Лютов.

Той посочи, че на 5 срещу 6 юли започва третият етап на изпълнение, което обхваща трасето от ул. "Булина ливада" до бул. "Вардар" включително кръстовището.

Това е един от по-тежките етапи, така че съобразено е времето, в което да го изпълним с ваканционния сезон. Да се надяваме трафикът да е максимално лек и ние да можем да излезем максимално бързо от кръстовището, каза Никола Лютов.

Третият етап предвижда затваряне на кръстовището на бул. "Вардар", каза зам.-кметът Никола Лютов.

Много е труден за изпълнение заради голямата ВиК инсталация, която трябва да се подмени и ремонтира отдолу. Надявам се в обявените срокове да се случи и тенденциите са това да е така. В първия и втория етап по-скоро изпреварваме графика с няколко дни. Така че надяваме се да запазим същата тенденция и за третия етап, посочи той.

Предвидено е движението да минава по улица "Найчо Ценов" ж.к. Илинден, като връзка и която да се включва към бул. "Стамболийски", каза кметът на район "Красна поляна" Димитър Петров.

Реално спирането ще бъде в средата на бул. "Вардар" и кръстовището на бул. "Вардар" ще бъде затворено. Връзката от бул. "Мушанов" и "Възкресение" към ж.к. "Разсадника" ще бъде отворена, така че жителите на квартал "Разсадника" ще имат достъп до квартала, каза районният кмет.

Поради подмяна на ВиК инсталациите, възможно е да има спирания на водата. Надяваме се да няма дълги спирания на водата, каза кметът на "Красна поляна" Димитър Петров.

Във всеки един момент, в който придобием някаква информация, че временно ще се спира поради необходимост, на момента ще уведомяваме жителите на района, каза той.

На този етап не е предвидено и нямаме такава информация, която на нас ни е предоставена като районна администрация, посочи още районният кмет.

На въпрос дали в ремонта е предвидена велоалея, зам.-кметът Лютов отговори, че не е предвидена велоалея в проекта. Проектът е изготвен от предходната администрация. Ние приключихме всъщност работата по проектирането и започнахме работа по самия обект, обясни той.

Честно казано, не виждаме нужда да се изгради велоалея на сегашния булевард предвид наличието на широки тротоари и на платна от двете страни на булеварда, по които също може да се движат велосипедисти, коментира Лютов.

Развитието на веломрежата е много важно. Работната група, която е създадена към Столична община1 предстои да бъде свикана следващата седмица. Изчакахме да се приеме бюджетат, за да знаем с какви средства разполагаме, и една от целите, за които аз лично ще се боря, е да се погледне малко по-стратегически на изграждането на изграждането на велоалеи, защото това, което правим в момента, е да се опитваме на всеки обект, който Столичната община изгражда, задължително се строи велоалея, посочи още той.

След ремонта по булеварда ще се движат нископодови трамваи с климатик, отделени в обособен коридор.

По отношение на "Зеления ринг", който по проект предвижда да бъде околовръстна велоалея за цяла София, Лютов посочи, че там имат проблем със собствеността на трасето. Кметът Васил Терзиев добави, че имотите трябва да се прехвърлят от държавата на Столична община.

Васил Терзиев бе попитан и за компенсациите на пътниците за шестте дни протест на работниците в "Столичен автотранспорт". Засегнатите 400 000 души са компенсирани с допълнителни шест дена в картите им заради това, което се случи в градския транспорт и неизпълнението на транспортната услуга тези дни, припомни столичният кмет.

Никола Лютов информира, че се очаква отваряне на бул. "Опълченска" до дни. Той обясни, че се очаква само съгласуване от КАТ и че времето на чакане е използвано максимално, за да се отстранят и последните минимални забележки.

Пускането на движението се бави заради административно съгласуване, но и заради неравен асфалт, който вече е оправен. Повторното му полагане е било за сметка на строителя.

От общината обясниха, че непосредствено преди завършването на ремонта - на 22 май, са получили от Държавна агенция "Безопасност на движението" препоръки за допълнителни мерки за пътна безопасност, които в момента са изпълнени. После на 2 юни получили и от КАТ-СДВР допълнителни изисквания за надграждане на елементи по вертикалната маркировка. Три дни по-късно от общината са предоставили на столичната "Пътна полиция" - как са изпълнени препоръките, а на 13-и вече са уведомили полицията, че са завършени строителните дейности и имат готовност, посочи Иво Иванов от отдел "Инвеститорски контрол" към СО.

"Очакваме от тях административната процедура по съгласуване, след което в рамките на 72 часа гражданите ще могат да ползват новоремонтирания и реконстуиран уч. от "Опълченска" - от "Т. Александров" до бул. "Сливница", допълни той.

Първоначалният срок за приключването на работата беше края на март.

Снимки: Bulphoto

Източник: dir.bg

Сподели