Единният портал за електронно правосъдие (ЕПЕП) и мобилното приложение eCase, които бяха разработени от Информационно обслужване за Висшия съдебен съвет (ВСС) на България, спечелиха първата награда за позитивна промяна на Европейската мрежа на съдебни съвети (ENCJ) за 2025 г. Престижното отличие бе връчено на ВСС по време на общото събрание на ENCJ, проведено от 4 до 6 юни 2025 г. в Рига, Латвия, след оспорвана надпревара на проекти на съдебните институции от цяла Европа. Победителят беше определен чрез тайно гласуване сред участниците и е първото отличие за българска институция на такова високо ниво. Европейската мрежа на съдебни съвети обединява национални институции от държавите членки на ЕС, които са независими от изпълнителната и законодателната власт и отговарят за подкрепата на съдебната система в независимото правораздаване.
„Първото място, което ЕПЕП получи от Европейската мрежа на съдебни съвети, поставя България на картата на европейските лидери в областта на дигиталната трансформация на правосъдието“, каза Ивайло Филипов, изпълнителен директор на Информационно обслужване. По думите му международното признание на платформата за е-правосъдие и мобилното приложение еCase е резултат от последователната работа на компанията като технологичен партньор на ВСС през последните повече от 20 години. „Гордеем се, че нашата експертиза и иновативен подход се оценяват на най-високо европейско равнище. Това доказва, че българските IT компании могат да създават висококачествени професионални решения на международно ниво“, добави Филипов.
Наградената система представлява революционна платформа, която централизира достъпа до всички съдебни дела в България в единна електронна база данни и осигурява пълна гама онлайн услуги – от регистрация до плащания през виртуален ПОС терминал. Платформата значително подобрява ефективността, прозрачността и достъпността на съдебната система, като намалява времето за обработка на делата и облекчава както гражданите, така и съдебните органи.
Единният портал за електронно правосъдие и мобилно приложение eCase, бяха реализирани от Информационно обслужване през 2023 г. Към настоящият момент в ЕПЕП са публикувани над 4.2 млн. съдебни дела, по които има постановени над 13 млн. съдебни акта. Електронните достъпи са близо половин 500 000, а връчените по електронен път книжа са повече от 50 000. Подадените електронни документи от март 2023 г. до сега надхвърлят 340 000, а платените държавни такси през виртуални ПОС терминали надвишава 1.2 млн. лв. Данните сочат, че мобилното приложение еCase е изтеглено над 10 хил. пъти от App Store и Google Play и през него са реализирани над 12 млн. потребителски сесии. Чрез приложението всеки потребител с регистриран профил получава възможност за разглеждане на дела със свободен публичен достъп, дела с лично участие, преглед на всички приложени електронни документи, връчване на електронни съдебни книжа, връчени или предстоящи призовки, преглед на насрочени заседания и др.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.