Продължава темата за кораба "Вежен", който беше арестуван от шведските власти. Параходство БМФ провежда собствено разследване на този инцидент. Капитан Калчев представи вчера доказателства, че вълните са стигали до 3 м и е възможно под ударите му да е повредено котвеното устройство. Показани бяха и снимки, които според кап. Калчев са абсолютно доказателство за невинността българския екипаж и на кораба и че инцидентът е станал по стечение на обстоятелствата. Разследващи все още не са се качили на кораба и не са направили разпити на екипажа, за да установят какво точно се е случило.
Владимир Владимиров, адвокат по морско право, коментира за БНТ "Денят започва", че данните, които идват от Параходство "Български морски флот" звучат достоверно. По думите му в тях има определена доза логика и трябва да се съобразим с нея. Владимиров подчерта, че от изключителна важност са доказателствата по случая.
На първо място това е корабният дневник, който е неопровержимо писмено доказателство, в което не може да не е записано какво е станало на кораба, каква е била метеорологичната обстановка по време на прехода. На второ място е работната навигационна карта би трябвало да покаже какъв е бил курсът, как и къде е минавал корабът и при какви условия се е движил. Тези доказателства би трябвало да са отнети от шведските власти или поне фотографирани. По повод на твърдението, че времето е било лошо, ще се изискат обективни сводки от международните метеорологични станции в района.
Владимиров допълни, че ще бъдат изслушани или са изслушани вече обясненията на капитана.
Ще бъдат извършени най-малко 4 разследвания. Първото ще е от шведските власти. След това ще бъде извършена проверка и анализ на ситуацията от малтийската морска администрация, под чийто флаг плава корабът. Ще бъде извършено задължително разследване от страна на застрахователя на кораба. Ше се извърши и вътрешноведомствено разследване на Параходство "Български морски флот"."
Той изрази мнение, че до обвинение едва ли ще се стигне, предвид данните, с които се разполага и които не доказват причинно-следствена връзка за вина. Владимиров допълни, че корабът може да бъде задържан, "но арестуване и задържане на екипажа, съответно на командния състав на кораба към настоящия момент е недопустимо и предполагам, че не е направено.
cross