Централни Хали София на Kaufland България са отличени за „Най-добър търговски обект (FMCG търговски комплекс)“ в конкурса Progressive Awards 2025. Вече седем години подред наградите отличават успешните компании и брандове от бързооборотния бранш, които задават тенденции и допринасят година след година за развитието на индустрията и пазара, както и играят важна роля за развитието на партньорството между търговците и доставчиците.
Централни Хали София отвориха врати през май 2024 г. след близо година мащабни реконструкционни дейности. Kaufland България инвестира над 50 млн. лв. в проекта, включително 15 млн. лв. специално за възстановяване на оригиналния ѝ архитектурен вид и превръщането ѝ в уникално пространство, съчетаващо търговия, култура и история. Възстановен бе оригиналният архитектурен облик на сградата, включително на покривната конструкция, отлята в металолеярната на Густав Айфел, историческият часовник над входа, който отново работи след 40-годишна пауза и фонтанът от зелен мрамор, изграден по оригиналните скици на арх. Наум Торбов – автор на сградата.
Със своите 1800 кв.м търговска площ и асортимент от над 17 000 продукта, от които близо 90% са от български производители, Централни Хали София поставят фокус върху местната икономика и традиции. Сред ключовите иновации в магазина са очилата за виртуална реалност, позволяваща разходка из римска Сердика, 3D анимации и интерактивни зони за деца.
Проектът съчетава модерен ритейл с културно-историческо преживяване - с ежедневни събития на „Сцена Централни хали“, специално обособена детска книжарница, зона за хранене, както и услуги от мобилни оператори, финансови и здравни институции.
За по-малко от година обектът не само надхвърля с 40% първоначалните финансови прогнози, но вече е носител на редица награди, сред които са награда на Столична община за принос в културата, две отличия в конкурса „Сграда на годината“ и международно признание от Fachmarkt Stars и наградата „Туристически обект – 2024“ от „Български туристически награди“.
С наградата за „Най-добър Търговски обект“ Централни Хали София затвърждават позицията си като пример за устойчиво развитие, модерна търговия и успешно съчетание между пазаруване и култура в градска среда.
Конкурсът се организира от сп. „Progressive“. Победителите бяха отличени след гласуване, проведено сред 12 500 мениджъри на компании от бързооборотния бранш.
За Kaufland България:
Kaufland България е търговската верига на дребно с най-богат асортимент от 24 хил. хранителни и нехранителни стоки. Годишният оборот на компанията е от над 2 млрд. лв. Тя е един от най-големите частни работодатели в страната с екип от над 7900 служители. През 2025 г. компанията разполага с 68 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.