Националният системен интегратор Информационно обслужване бе отличен с две престижни награди на тазгодишното издание на PMAwards 2025, организирано от Project Management Institute България. Компанията получи признание за своя принос към цифровата трансформация на публичния сектор в България.
В категорията „Проект на годината“, Информационно обслужване спечели второ място с проекта „Централизирана система за обработка на заповедни дела – Цифрова трансформация на българското правосъдие“. Проектът представлява не просто техническо решение, а фундаментална промяна в начина, по който функционира българското правосъдие. Той въвежда първото в страната напълно електронно разпределение и разглеждане на съдебни дела, обхващащо над 600 съдии, 100 големи заявители и над 1.6 млн. граждани, като интегрира няколко комплексни информационни системи на държавната администрация и частния сектор. Категорията „Проект на годината“ представя изключителни проекти от всички сектори в България, които служат като модел в управлението и вдъхновяват други организации да преследват високи стандарти.
В надпреварата „Проект на годината за Иновация“, компанията бе отличена с трето място за проекта „Разработка на информационна система за централизирано създаване и поддържане на регистри“. Пилотното внедряване на системата показва впечатляващи резултати – над 80% намаление на времето за създаване на нов регистър и над 90% удовлетвореност сред служителите, които работят с нея. Преди проектът да бъде пуснат в експлоатация, традиционното създаване на регистър отнемаше месеци, а сега отнема само няколко дни заедно с обучението и внедряването.

„През настоящата година България преживя две значими цифрови трансформации, които коренно променят начина, по който работят съдилищата и администрациите“, коментира Николета Стоянова, ръководител „Информационни и комуникационни технологии“, отдел „Бизнес анализ“ в Информационно обслужване. По думите й отличените проекти доказват, че чрез ефективно партньорство между публичния и частния сектор, открита комуникация и прилагане на подход ориентиран към създаване на реална добавена стойност, могат да се реализират успешни национални инициативи, отговарящи на реалните нужди на потребителите.
Наградите PMAwards се връчват за трета поредна година и целят да отличат най-добрите практики в управлението на проекти, които оформят бъдещето на индустрията и вдъхновяват организации от всички сектори да преследват високи стандарти и иновации.
За Информационно обслужване
Информационно обслужване е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. Информационно обслужване е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения. Компанията е първият сертифициран доставчик на удостоверителни услуги в България и е дългогодишен технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Информационно обслужване разполага с клонова структура, която покрива всички областни градове в България. В дружеството работят над 640 висококвалифицирани експерти в различни области. Информационно обслужване е пълноправен член в асоциацията на най-развитите обществени доставчици на ИКТ услуги в Европа EURITAS. Компанията е сертифицирана по международните стандарти ISO 9001:2015 за управление на качество, ISO/IEC 27001:2013 за управление на информационната сигурност, ISO/IEC 20000-1:2018 за управление на предоставяните ИТ услуги, ISO 37001:2016 за борба с подкупването и LSTI N°1642-131-V1.0 за издаване и управление на квалифицирани удостоверения за електронни подписи, електронни печати и квалифицирани електронни времеви печати.