Новини от Бълария

Кампанията “(Не) вярвай на очите си!” запознава младежката публика с дезинформацията и злоупотребите в дигиталното пространство

Сдружение “ПроБудник” стартира широка информационна кампания, която цели да говори открито с младежката публика за рисковете и опасностите, които крие дигиталното пространство днес. Темите, които покрива кампанията, са от станалите ежедневни тролене, реч на омразата и онлайн тормоз до злоупотреби като нежелан секстинг, фалшиви профили и кражба на самоличност.

Кампанията, наречена „(Не) вярвай на очите си!“, обяснява подборно понятия като онлайн балон и ехостая и коментира все по-доминиращите негативни тенденции, свързани с онлайн наблюдение и споделяне на лични данни, заливане с реклама и непоискана информация, пропаганда, дезинформация и заблуда.

Зад каузите и целите на кампанията застават различни известни личности като певците Тино, Ния Петрова (основател на сдружение „ПроБудник“) и Кристофър Уайт, актрисата Ива Тодорова и рапърите DIE LEVA. Те ще отправят своите лични и откровени видео послания по темите, които най-много ги вълнуват във връзка с отговорното поведение в необятното интернет пространство.

Освен широка информационна кампания проектът „(Не) вярвай на очите си!“ включва разпространение на образователни материали и специален „Пътеводител за личностно онлайн развитие“, както и няколко концерта и събития, посветени на превенцията от злоупотреби и дезинформация онлайн. Първото събитие е официалното откриване на кампанията на 20 септември, вторник, на най-горещата младежка точка това лято в София — „100 стола“ на ул. „Будапеща“ 1. В 19:30 часа там ще бъде представено видео по темите на кампанията и безплатен концерт с участието на Ния.

На 28, 29 и 30 септември предстои и тридневен младежки фестивал, в който близо 100 младежи от различни училища в Софийска област ще работят заедно по темите, свързани с дезинформацията и онлайн злоупотребите. Фестивалът ще завърши с концерт на Тино, Мила Роберт, DIE LEVA и група „Молец“. Финалното събитие е заключителен форум с концерт в „The Steps“, който ще обобщи резултатите от кампанията.

Повечето от нас, младите хора, прекарват значително време в интернет да гледаме видео, да слушаме музика, да играем игри, да разглеждаме профили в социалните мрежи и да чатим“ – споделя по повод на кампанията Ния Петрова. „Това е приятно и релаксиращо, но понякога носи рискове и опасности, които дори не осъзнаваме. Както в живия живот, така и онлайн, е важно да градим поведение, критично мислене и отношение и собствена репутация. Защото не всичко в интернет е чиста монета и трябва да анализираме дали източниците, които четем, и хората, с които чатим, са достоверни, или целят да ни манипулират. Затова с проекта “(Не) вярвай на очите си!” искаме да говорим открито за проблемите на дигиталното пространство — за кибертормоза и злоупотребите онлайн, за дезинформацията и разпространението на фалшиви новини сред младите хора“ – допълва тя.

Проектът „(Не) вярвай на очите си!“ (НПИМД-ТО4-О-051/2022) се осъществява с подкрепата на Министерството на младежта и спорта по Националната програма за изпълнение на младежки дейности по чл. 10а от Закона за хазарта за 2022 г.

Подобни публикации
Оставете коментар

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече